Bitvilág

Bitvilág

"Az Internetes Keresőmotorok Fejlődése: Ranglisták Építésének Története"

2023. november 30. - N.Ferenc

"Az Internetes Keresőmotorok Fejlődése: Ranglisták Építésének Története"

 

A mai, széles körben használt internetes keresőmotorok az 1990-es évek elején jöttek létre, az akkori elektronikus információáradat hatására. Az internet korai szakaszában az elérhető webes tartalmakat a CERN 1989-ben létrehozott első weboldalán listázták. Ebben az időszakban az interneten elérhető információk még nem igényeltek kifinomult rendszerezést, így a keresőmotorok fejlettebb eljárásaira néhány évig nem volt szükség. Az első internetes keresőmotor, az Archie, 1990-ben jelent meg, mivel az online tartalmak száma jelentősen megnőtt a WWW, a hipertext protokoll, a grafikus böngészők és a telefonvonalas internetkapcsolat elterjedése miatt. Az újabb és fejlettebb keresőmotorok gyorsan követték egymást a következő években, és napjainkra a Google, a Yahoo, az Ask és a Microsoft keresője vált a legelterjedtebbé, kifinomult és releváns találati listák kialakításának köszönhetően.

images_1.png

A keresőoptimalizálás, vagyis a weboldalak optimalizálása a keresőmotorok számára, az 1990-es évek közepén kezdődött, a korai webes keresőmotorok megjelenésével. Ebben az időszakban a webmesterek egyszerűen csak beadták a weblap címét vagy URL-jét a keresőmotorokba, majd várták, hogy a keresőrobot elküldje az oldalra, és indexelje azt. A keresőrobot letöltötte az oldalt a kereső szerverére, majd egy második program, az indexáló, kinyerte az információkat, például a tartalmazott szavakat és helyüket, a specifikus szavak súlyozását, valamint az összes linket, amelyeket a keresőrobot a későbbiekben letöltött.

 

A weboldal-tulajdonosok felismerték, hogy az oldaluk jó pozíciója kulcsfontosságú, így  (etikus módszerek), mind az (etikátlan módszerek) SEO-nak lehetőséget adtak. A keresőoptimalizálás kifejezést először 1997-ben használták, Danny Sullivan iparági elemző alapján. Az első dokumentált használata John Audette és cégéhez, a Multimedia Marketing Grouphoz köthető az MMG weboldalán.

A keresőalgoritmusok korai verziói a webmester által megadott információkon alapultak, például a kulcsszó meta tag és az indexelt fájlok. A meta tagok minden lap tartalmához útmutatót nyújtanak, de megbízhatatlannak bizonyultak, mivel pontatlan képet adhattak a valódi tartalomról. A kulcsszósűrűség hangsúlyozása miatt a korai keresők a helyezésmanipulációtól szenvedtek. A keresőmotorok fejlesztették algoritmusukat, olyan faktorokkal, amelyeket a webmesterek nehezebben tudtak manipulálni.

A bejegyzés trackback címe:

https://bitvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6318270581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása