Tartalommarketing melléfogások – avagy amikor a blogcikked szebb, mint hasznos
Van az a pillanat, amikor megírsz egy cikket, és már látod magad előtt a virális sikert: a megosztások özönét, a kommentcunamit, a gratuláló e-maileket… aztán jön a kijózanító valóság. A Google nem találja, a célközönséged meg nem érti, miről beszélsz. Közben te ott ülsz, mint DiCaprio az Oscar előtt: "De hát ez pedig zseniális volt..."
Na, üdv a tartalommarketing melléfogások klubjában!
1. A cikked szép, csak épp senkit sem érdekel
Te tényleg IMÁDOD a csavarhúzó-teszteket. Egész hétvégén azt kutattad, melyik fog jobban kézre, és írtál is róla egy 2000 szavas ódát. A probléma? A célközönséged 90%-a nem csavaroz, hanem körömlakkot tesztel.
👉 Tanulság: Ne magadnak írj. Nézd meg, mit keresnek, mit olvasnak, mit osztanak meg azok, akiket el akarsz érni. Nem baj, ha valami neked kedves, csak legyen közben releváns is.
2. A SEO, amit kihagytál... mint egy fontos hozzávalót a sütiből
Az írás tökéletes. Komoly, informatív, még humor is van benne. Csak épp a kulcsszavak hiányoznak, a meta description helyén egy kósza idézet van Petőfitől, és a cím inkább emlékeztet egy verseskötet címére, mint egy keresőoptimalizált bejegyzésre.
GIF alert:
Insert here egy Homer Simpson gif, ahogy hátrál be a bokorba.
👉 Tanulság: A Google nem ért a költészethez. Adj neki kapaszkodót! Kulcsszavak, struktúra, címkék – ezek nélkül olyan vagy, mint egy titkos zsenialitás, amit soha senki nem talál meg.
3. Amikor a mémek vitték el a show-t (és az értelmet is)
A humor aranyat ér – de csak akkor, ha nem fojtja meg az üzenetet. A túl sok mém, GIF, TikTok-link és belsős poén úgy viszi el a cikk fókuszát, mint egy rossz Netflix-sorozat a figyelmet a munkáról.
👉 Tanulság: A humor legyen fűszer, ne az egész étel. Használd okosan, és mindig arra gondolj, mit visz haza az olvasó.
🎯 BÓNUSZ: Melyik SEO-baki vagy te? (Mini-kvíz)
Mi a kedvenc cikkcímed?
A) „A 10 legjobb hírlevél-tipp 2025-ben”
B) „Hírlevélkalandozások a digitális univerzumban”
C) „asdfjkl – teszt bejegyzés”
Hány kulcsszót használsz egy bejegyzésben?
A) 1-2, jól elhelyezve
B) 27, mert biztos ami biztos
C) Kulcs... mi?
Mikor néztél utoljára webanalitikát?
A) Tegnap
B) A kampány után pár nappal
C) Mi az a webanalitika?
Ha többnyire A válaszod van: Te vagy a Tartalommester Tanítványa!
Ha B: Te vagy a Kulcsszavazó Káoszlovag!
Ha C: Te vagy Az Elveszett Meta Harcos, de ne aggódj, még van remény!
A tartalommarketing nem atomfizika – de azért néha úgy érezzük, az. Írj szívből, de céllal. Használj humort, de mértékkel. És ne feledd: a legjobb cikk is csak akkor működik, ha meg is találják.
Most pedig menj, optimalizálj – és ne felejtsd el a meta leírást! 😉