Hogyan lett a nagymamám a technikai seo audit királynője (avagy mi köze a google optimalizálásnak a lekváros palacsintához?)
Amikor először meséltem a nagymamámnak, hogy mivel foglalkozom, csak annyit kérdezett: „És ebben van porszívó?” Kellett pár óra, míg megértettem, hogy valamiért a „seo” szó hallatán ő csakis a porszívóra tud gondolni. Azóta viszont megtanulta, hogy a seo budapest kulcsszó nem egy új háztartási gép, hanem egy teljes szakma. Egy olyan szakma, ahol a technikai seo audit legalább olyan fontos, mint nála a lekvár főzés közben a hőfok.
De miért is beszélünk nagymamákról, palacsintáról meg lekvárról, amikor a téma valójában a google optimalizálás? Azért, mert a keresőoptimalizálás, bármennyire is technikai, valójában nagyon is emberi dolog. Hiszen miért is optimalizálunk egy weboldalt? Azért, hogy az emberek megtalálják, szeressék, kattintsanak rá — és végül vásároljanak, kérdezzenek, vagy csak mosolyogjanak egy jót.
A technikai seo audit pont olyan, mint amikor nagyi átnézi a spájzt tél előtt. Polcról polcra megyünk, megnézzük, mi romlott meg, mi nincs jól felcímkézve, mi az, amit ki kell dobni. Egy weboldal esetében ugyanígy végignézzük az összes apró részletet: átnézzük, hogy a keresők számára érthetőek-e a szövegek, kigyomláljuk a rossz linkeket, és megnézzük, nem-e lassítja valami a működését, mint egy túl sűrűre főzött lekvár a palacsintát. Ha valami elromlott, kicseréljük. Ha valami hiányzik, pótoljuk. És ha valami csak útban van, hát akkor köszönjük meg neki az eddigi szolgálatait, és elköszönünk tőle.
A google optimalizálás nem más, mint amikor nagyi receptjeit próbálom feltölteni a netre úgy, hogy ne csak a család, hanem az egész világ rátaláljon. Mert hiába a világ legjobb baracklekvárja, ha senki nem tud róla. És hiába a legjobb szolgáltatás vagy webshop, ha a google szerint „hát ez most nem túl releváns, haver”.
Itt jön képbe a prémium linképítés. Ez az a pont, amikor a nagyi már nemcsak a szomszéd Marikának adja oda a palacsintát, hanem meghívja a fél utcát, és még a polgármester is hoz magával egy kis fahéjas cukrot. A prémium linképítés során minőségi, releváns weboldalakról szerzünk hivatkozásokat, hogy a google is úgy érezze: „Na kérem szépen, ez már valami, ezt tényleg érdemes megmutatni az embereknek.”
És hogy miért seo budapest? Mert itt ülök Budapesten, nézem a Dunát (jó, inkább csak a szomszéd tetőjét), és próbálom úgy összerakni a kulcsszavakat, hogy azok ne csak a google, hanem az olvasók számára is finom falatok legyenek. Mint a nagyi palacsintája: kívül ropogós, belül puha, és pont annyi lekvár van benne, hogy ne csorogjon ki, de azért érezd az ízét.
Szóval, ha legközelebb valaki azt mondja neked, hogy technikai seo audit, ne ijedj meg. Csak képzeld el a nagymamádat a spájzban, ahogy éppen polcról polcra átnéz mindent. És amikor hallod azt, hogy prémium linképítés, gondolj arra a pillanatra, amikor a nagyi palacsintájára az egész utca összegyűlik.
Mert a google optimalizálás valójában nem csak technika. Ez egy szeretetnyelv, csak épp HTML-ben írják.