Bitvilág

Bitvilág

Szavak mögött a stratégia: kétféle író, egy cél

2025. július 14. - N.Ferenc

Szavak mögött a stratégia: kétféle író, egy cél

 

 2149320964.jpgKépzelj el egy átlagos reggelt. Félálomban botorkálsz a konyhába, beindítod a kávéfőzőt, és mire az első korty eléri az agysejtjeidet, már egy frappáns szlogen cseng a füledben: Ébresztő, élmény minden csepp!” Na, ez a szövegíró műve. De ha felnézel a kedvenc kávémárkád honlapjára, és megtudod, hogy a kávészemek Peruból származnak, madarak is boldogabban csicseregnek a fair trade miatt, és hogy mit jelent a kézműves pörkölés – nos, azt már a tartalomíró hozta el neked.

Mindkét íróféle másban jó, másban erős – de egy dolog közös bennük: nélkülük a marketing olyan lenne, mint a koffeinmentes kávé. Elmegy, de nem indít be semmit.

 A marketing evolúció: Amikor a reklám még hangos volt

Régen minden egyszerűbb volt. Reklám=plakát, rádió, tévé. A fogyasztó meghallgatott, mint egy jó vendég a nagymama ebédjénél. Nem volt visszapofázás, kommentelés, "skip ad" gomb. Ez volt a push marketing aranykora: toltuk, amit lehetett, remélve, hogy valaki beveszi a csalit. Aztán jött az internet, és a reklámoknak hirtelen lett egy kellemetlen tulajdonsága: átugorhatóvá váltak. A netezők villámgyorsan megtanulták ignorálni a bannereket, blokkolni a pop-upokat, sőt, elfordulni a túl nyomulós márkáktól. Ekkor lépett színre a tartalom és vele együtt a tartalomíró. Ő már nem tol, hanem hív. Pull marketing, avagy az "én csak segíteni akarok neked, nem eladni" hozzáállás. (Persze közben azért… na, tudjuk.)

 Két író, két stílus – ugyanazon márkáért

Tartalomíró: A barátságos tudósító

Ő egy blog író, aki bemutatja a kávéfajtákat, a "single origin" jelentését, és tanácsokat ad a tökéletes házi eszpresszó elkészítéséhez barista diploma nélkül. Írásai hosszabbak, informatívabbak, SEO-optimalizáltak és céljuk, hogy megszeresd a márkát, a mögötte lévő sztorit, sőt, az egész életérzést. Ő az, aki évekig építgeti a kapcsolatot közted és a kávémárka között, hogy amikor egyszer egy boltban meglátod a logót, csak annyit mondj: „Hát ez az. Ezt ismerem. Ezt szeretem.”

 Szövegíró: A kreatív snajdig pisztoly

Ő röviden, tömören és zseniálisan odacsap. Ő találja ki a szlogent, amit utána hónapokig dudorászol. Ő írja a reklámszöveget, amitől kedved támad azonnal rendelni. Ő az, aki egyetlen mondatba belesűríti azt, amit a tartalomíró egy oldalon át fejteget. Nem mellesleg: egy jó szövegíró másodpercek alatt dönt el egy vásárlást – vagy épp veszíti el azt. Szóval nem irigyeljük.

 Határidők és hatások

A tartalomíró sokat kutat, tervez, egyeztet, csiszol. Hosszabb határidőkkel dolgozik, nagyobb lélegzetvételű szövegeken. Fontos számára az értékadás, az olvasó edukálása és szórakoztatása.

 A szövegíró gyakran sprintel. Rövidebb határidők, gyorsabb döntések, több kávé. Mert egy ütős headline-ra néha három nap is kevés és mégsem lehet elodázni.

 Akkor most kinek mi a dolga?

  • Tartalomíró: Hűséget épít, márkát emberközelivé tesz, edukál, szórakoztat, organikus elérést hoz.
  •  Szövegíró: Elad, meggyőz, konvertál, figyelmet szerez és nem mellesleg: emlékezetes marad.

 A legjobb cégek nem választanak a kettő közül. Mindkettőre szükségük van. Mert a tartalomíró elvisz odáig, hogy szeresd a márkát – a szövegíró pedig meggyőz róla, hogy most azonnal kattints a „Kosárba” gombra.

 Összegzés? Inkább eszpresszó.

A tartalomíró és a szövegíró nem versenytársak, hanem csapattársak. Együtt alkotják meg a márka hangját, arculatát, kommunikációját – más-más hangszeren játszva, de ugyanabban a zenekarban. Ahogy a kávéfőző és a kávészem sem hasonlíthatók össze – mégis együtt adják az élményt –, úgy ők is egymás nélkül nem működnek igazán.

 💡 Végszó helyett: Ha egy márka szeretné, hogy felfedezzék, megértsék, megszeressék, és végül meg is vásárolják, akkor tartalomírót és szövegírót is alkalmaz. Különböző célra, különböző tempóban – de ugyanazért a sikerért.

A bejegyzés trackback címe:

https://bitvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr6218907724

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása