Bitvilág

Bitvilág

Jöjjön a nagy leleplezés: A linképítés – Tényleg halott a mennyiség, és csak a minőség számít? Vagy a Google csak minket szívat?

2025. június 16. - N.Ferenc

Jöjjön a nagy leleplezés: A linképítés – Tényleg halott a mennyiség, és csak a minőség számít? Vagy a Google csak minket szívat?

 

2150063126.jpg

Na, kérem szépen, a linképítés egy olyan terület a SEO nagykönyvében, ami dinamikusabban fejlődik, mint a tinédzserek hormonháztartása. Emlékszik még valaki a 2010-es évek elejére? Akkoriban még az volt a jelszó: minél több link mutasson rád, annál menőbb vagy a Google szemében! Gyakorlatilag linkekkel spammeltük tele a netet, mint valami lelkes kézbesítő, aki nem tudja, mikor elég.

Miért pont most aktuális ez a kérdés?
Mert a Google az elmúlt években olyan frissítéseket dobott be a köztudatba, mint a Helpful Content Update meg az E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – mert miért is lenne egyszerű a név, ugye?). Ezekkel gyakorlatilag azt üzeni nekünk: "Hosszú távon gondolkodj, te balek! A gyors linkes trükköknek annyi!" Szóval, ha eddig a "gyorsan, sokat, mindegy, milyet" elv alapján működtél, akkor ideje újratervezni. Komolyan.

A Google fejlődése: Ahol a mennyiség csődöt mondott, és a minőség a király
Voltak idők, amikor a linképítés még a vadnyugat volt. Fórumok, komment szekciók – minden, ami mozgott, kapott egy linket tőlünk. Azt hittük, ezzel majd meghódítjuk a Google trónját. Aztán jött 2012 és a Google Penguin algoritmusa, ami úgy lecsapott a spammelőkre, mint a sas az egérre. Azóta is könyörtelenül büntet mindenkit, aki spammer, irreleváns vagy manipulált linkekkel próbálkozik. Olyan, mint egy digitális börtönőr, aki vasmarokkal fogja a linkprofilokat.

De a helyzet még ennél is viccesebb lett: a Google ma már igazi nyomozó! Képes értelmezni a linkek mögötti "szándékot", figyelembe veszi a szövegkörnyezetet, és még azt is csekkolja, hogy a forrás domainje hiteles-e. Szóval, ha eddig az "ügyeskedünk, majd csak nem veszi észre" elvet követted, ideje újratervezni, mert a Google már régen leérettségizett linknyomozásból. Lehet, hogy még egy mesterdiplomája is van!

Miért nem elég a mennyiség? Avagy a bőröndös fiaskó
Képzeljük el a következőt: van egy magyar bőrönd webshopunk, és kap 150 linket mindenféle külföldi, kétes hírnevű linkgyűjtő oldalról, ahol a bőröndök mellett autóalkatrészek és kutyaeledel is terítékre kerül. Ezzel szemben kap EGYETLEN, de releváns linket egy utazási tippeket adó magyar blogról, ahol éppen arról írnak, "hogyan válassz bőröndöt repülőútra". Na, melyik ér többet? Nyilván az utóbbi! A 150 link maximum arra jó, hogy a Google idegbajt kapjon.

A mennyiségi linképítés nemcsak hatástalan lett, hanem egyenesen veszélyes! Rossz minőségű linkek következménye lehet akár egy manuális büntetés is a Google-től, ami olyan forgalomvesztést eredményezhet, hogy csak pislogunk. Mintha a digitális pénztárcánkba néznénk, és hirtelen üres lenne.

Milyen a jó link? – Konkrét ismérvek, de humorosan

Releváns témájú oldalról származik: Ha egy kertészeti webshopunk van, akkor ne egy autóalkatrész-boltból kapjunk linket, hanem mondjuk egy virágoskertről szóló blogról! Mert ki keresne autóalkatrészt a rózsák között, ugye?

Magas Domain Autoritással (DA/DR) rendelkezik: Gondolj rá úgy, mint egy digitális Nobel-díjra. Minél nagyobb a DA/DR, annál rangosabb a forrás, és annál jobban örül neki a Google.

Természetes elhelyezés: A link úgy illeszkedjen a szövegbe, mintha odaszületett volna! Ne úgy nézzen ki, mint egy rosszul beillesztett paróka, ami kilóg a sorból.

Valódi forgalmat hoz: Egy jó link nem csak a Google robotjait hívja fel, hanem valódi embereket is a weboldaladra terel. Gondolj rá úgy, mint egy titkos átjáróra a pénztárcád felé.

Kapcsolódik az oldal hitelességéhez (E-E-A-T): Ha szakértő vagy egy témában, az idővel organikusan vonzza a linkeket, mint a mágnes a vasreszeléket.

Hatékony linképítési stratégiák – Példákkal, amikkel tényleg hódíthatsz!

Tartalommarketing és outreach: Készíts egy "Top 10 egészséges gyorsétel Budapest belvárosában" listát, majd keresd meg az éttermeket. Boldogan linkelnek majd rád, hiszen ingyen reklámot kapnak! Képzeld el, hogy egy étterem nem akarna ingyen reklámot!

E-E-A-T alapú linképítés: Írj egy szuper cikket a GDPR változásokról (mindenki imádja a jogi szövegeket, ugye?), és ha egy gazdasági portál átveszi, linkkel együtt, akkor azzal te leszel a digitális jogászok királya!

Törött link építés: Keress olyan blogokat, ahol már nem működnek a linkek. Ezután írj nekik, hogy van egy szuper, új cikked, ami pótolhatja a hiányt. Olyan ez, mintha szuperhős lennél, aki megmenti az internetet a halott linkektől.

Versenytársak elemzése: Használd a SEMrusht (vagy az Ahrefst, ha gazdagabb vagy), nézd meg, mit csinálnak a konkurens webshopok! Ha ők vendégcikket írtak egy online magazinba, akkor te is írj! Lehetőleg jobbat.

Említések monitorozása: Ha valaki megemlít egy tech cikkben, de elfelejt linkelni, ne légy szégyenlős! Udvariasan kérd meg a szerzőt, hogy egészítse ki egy linkkel! Gondolj rá úgy, mint egy digitális vadászra, aki visszaszerzi az elveszett linkeket.

Hogyan mérjük az eredményeket? (Mert a számok nem hazudnak!)
Ahrefs vagy SEMrush
Google Search Console

A linképítés mint egy digitális randevú
A linképítés már nem a trükközésről szól, hanem a kapcsolatépítésről, a minőségi tartalomról és a szakértelemről. Olyan ez, mint egy digitális randevú: nem az számít, hány számod van, hanem az, hogy mennyire minőségi a kapcsolatod. A Google algoritmusai ma már felismerik, hogy melyik link ér aranyat, és melyik csak por hintés a szemünkbe.

A siker kulcsa: minőségi tartalom + hiteles kapcsolatok. Aki ezt felismeri, az előnyre tehet szert a keresőben – nem csak ma, hanem a jövőben is. Szóval, mit gondolsz, készen állsz a nagy linképítő randevúra?

A bejegyzés trackback címe:

https://bitvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr9818889188

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása