Miért fontosak a belső linkek a webáruházadban? – Avagy hogyan vezesd végig a vásárlóidat anélkül, hogy elvesznének, mint egy turista GPS nélkül
Egy jól működő webáruház nemcsak a termékekről szól, hanem arról is, hogyan találják meg őket a vásárlók. Itt jönnek képbe a belső linkek, amelyek olyanok, mint egy bevásárlóközpont információs táblái: segítenek az embereknek eligazodni, és elérni azt, amire igazán szükségük van (vagy amiről nem is tudták, hogy kell nekik, de most már biztosan kell). Ha a webáruházadban nincs megfelelő belső linkelés– a vevők egyszerűen elvesznek, és ami még rosszabb, lehet, hogy soha nem térnek vissza.
A belső linkelés egyik legnagyobb előnye, hogy segíti a keresőoptimalizálást (SEO). A Google szereti a jól összekapcsolt webáruházat, mert így könnyebben megérti, mely termékek és kategóriák kapcsolódnak egymáshoz. Ha például egy cipőket árusító webshopban az adott sportcipőt összekötöd a hozzá passzoló zoknikkal és tisztítószerekkel, akkor nemcsak a vásárlónak segítesz, hanem a keresőrobotoknak is. Ők pedig hálásak lesznek érte, és jobb helyezésekkel jutalmazzák az oldaladat. Röviden: a belső linkek nemcsak a látogatóknak, hanem a Google-nek is olyanok, mint a morzsák Jancsi és Juliska meséjében – de ebben a verzióban a végén nem egy boszorkány, hanem egy növekvő konverziós ráta vár.
A másik fontos szerepe a belső linkeknek a vásárlói élmény javítása. Gondolj bele, milyen jó érzés, amikor egy webshop úgy vezeti végig a vásárlót, hogy minden szükséges információ karnyújtásnyira van! Képzeld el, hogy egy vevő éppen egy új laptopot néz nálad, és mellé automatikusan ajánlod neki a kompatibilis laptop táskákat, egereket vagy hűtőpadokat. Ha jól használod a belső linkeket, olyan érzést kelthetsz a látogatóban, mintha egy profi eladó segítené a döntését – csak éppen teljesen digitálisan. Ráadásul így a vásárlók tovább maradnak az oldaladon, ami szintén jót tesz a SEO-nak és a bevételeidnek is.
Végül, de nem utolsósorban, a belső linkelés abban is segít, hogy növeld az átkattintási arányt és csökkentsd a visszafordulási arányt. Egy jól strukturált webáruház olyan, mint egy izgalmas kalandjáték, ahol a vásárlók mindig találnak egy új, érdekes ajánlatot, ami tovább vezeti őket az oldalon. Ha a belső linkjeid logikusak és jól vannak elhelyezve, akkor a látogatók kevesebb eséllyel hagyják el az oldalt anélkül, hogy legalább néhány terméket alaposan megnéznének. Összességében a belső linkek olyanok, mint egy jól megtervezett bevásárló útvonal – ha jól csinálod, mindenki megtalálja, amit keres, és közben még egy-két extra dolgot is a kosarába tesz!