Bitvilág

Bitvilág

Gipsz Jakab és a Google Kulcsszótervező – Kulcsszókutatás mesterfokon

2025. április 16. - N.Ferenc

Gipsz Jakab és a Google Kulcsszótervező – Kulcsszókutatás mesterfokon

 

1754.jpg

A digitális térben minden kattintás egy döntés eredménye – de hogyan kerül a kattintás a mi oldalunkra, nem máséra? A válasz: kulcsszavak. De nem csak úgy hasraütésre. Ahhoz, hogy egy weboldal, termék vagy blogbejegyzés elérje a célközönségét, pontosan kell tudni, mit keresnek az emberek, hogyan keresnek rá, és mi motiválja őket. A mai digitális útmutatónkban két nélkülözhetetlen 'kulcsszó-nagymester' titkait fedjük fel: egyrészt az ikonikus Gipsz Jakabot, aki a tipikus internetező gondolkodásmódját és keresési szándékait testesíti meg – egyfajta intuitív iránytűként szolgálva. Másrészt bemutatjuk a Google Kulcsszótervezőt, a keresési adatok megbízható forrását, amely kézzelfogható statisztikákkal támasztja alá a felhasználói feltételezéseinket. Ketten együtt: verhetetlen páros.

1. Gipsz Jakab nyomában: A felhasználói szándék megértésének művészete
„Gipsz Jakab” nem egy valódi személy – ő a keresőbe pötyögő internetező archetípusa. Néha kíváncsi, néha tanácstalan, máskor már majdnem vásárlásra kész. De mindig kérdez. Ha kulcsszavakat keresünk, a legfontosabb, hogy belelássunk gipsz jakab fejébe: mit akar tudni? Vásárolni szeretne? Összehasonlítani? Megoldást keres egy problémára?

A felhasználói szándék az a háttérmotívum, ami minden keresést hajt. Ez lehet információgyűjtés ("hogyan használjam a kulcsszó tervezőt"), navigáció ("Google kulcsszótervező belépés") vagy vásárlási szándék ("kulcsszó kutatás árak"). Minél pontosabban értjük meg ezeket a szándékokat, annál jobban tudjuk megcélozni őket releváns kulcsszavakkal.

A long-tail kulcsszavak, mint például: „hogyan találjak releváns kulcsszavakat ingyen”, kisebb keresési volumenűek, de sokkal konkrétabb szándékot tükröznek – és itt jön be Gipsz Jakab ereje: ő ezeket pötyögi be.

2. A digitális iránytű: A Google Kulcsszótervező mesteri használata
A google kulcsszótervező (Keyword Planner) egy könnyen hozzáférhető, díjmentes szolgáltatás, amely mégis professzionális szintű betekintést nyújt a kulcsszavak világába, és mindössze egy ingyenes Google Ads-fiók birtoklásától válik bárki számára elérhetővé. A segítségével új kulcsszavakat találhatunk, láthatjuk, mennyien keresnek rájuk havonta, és hogy mekkora a verseny.

A kulcsszókutatás folyamata egyszerű, de precíz:

Írjunk be egy vagy több alapkulcsszót (pl. „kulcsszó tervező”).

Állítsuk be a nyelvet és a lokációt (pl. Magyarország, magyar).

Használjuk a szűrőket, hogy csak releváns kifejezéseket kapjunk.

Nézzük meg a találatokat: keresési mennyiség, verseny mértéke, javasolt CPC – ezekből összeáll a stratégia.

Haladóként figyeljünk a szezonális trendekre, a hasonló kulcsszavakra, és a Google által javasolt csoportosításokra – ezek gyakran rejtett lehetőségeket tárnak fel.

3. A tökéletes párosítás: Gipsz Jakab intuíciója és a Google adatai
A valódi varázslat akkor történik, amikor Gipsz Jakab ösztöneit és a Google Kulcsszótervező adatait kombináljuk. Például: ha tudjuk, hogy a tipikus látogatónk információt keres a kulcsszókutatásról, először kigondolhatjuk, milyen kérdéseket tenne fel („milyen kulcsszavakat használjak egy webshophoz?”), majd ezekre a kérdésekre a Kulcsszótervező segítségével konkrét adatokat is kereshetünk.

Ez a módszer nemcsak a SEO-ban segít, hanem a PPC kampányok tervezésében is: olyan kulcsszavakra célozhatunk hirdetéseket, amik valóban konvertálnak, mert Gipsz Jakab már a pénztárcájával készül kattintani.

Ha szeretnél tartalmat írni, ami nem csak létezik, de működik is, tanulj meg gondolkodni, mint Gipsz Jakab – és tervezz úgy, mint egy adatvezérelt marketinges. A kulcsszavak világa elsőre kusza lehet, de ha jó kezekben van a térkép (Google Kulcsszótervező) és ismered az utazót (Gipsz Jakab), akkor nincs olyan keresés, ami elkerülné a figyelmed.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://bitvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr5918840902

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása