SEO és shopping: Két szakértő találkozása a bevásárlóközpontban
A nap éppen olyan szürke volt, mint amikor egy új SEO algoritmus frissítést jelent. A lányok egymásra vártak egy kávézó előtt a bevásárlóközpontban, de még nem tudták, hogy a tervezett vásárlás helyett, aminek ma jött el a napja, az a "keyword" és "backlink" lesz. Azt hitték, hogy egy egyszerű shopping körútra indulnak, de hamar kiderült, hogy valójában a keresőoptimalizálás a fő téma, ami mindent meghatároz. Ahogy telt az idő, és egymásra vártak szinte látták, ahogy az algoritmusok változnak a háttérben. Amint találkoztak, mindketten tudták: ez nem egy sima vásárlás lesz. Inkább egy új, izgalmas SEO terület felfedezése.
A vásárlás, ami nem történt meg, és a SEO, ami végig kísérte
„Jó, hát most akkor tényleg vásárolni akarunk, vagy inkább megnézzük, hogy hogy pörög a Google Analytics?” – kérdezte Bea, a nyílt szemléletű SEO szakértő, akit nem igazán lehetett zavarba hozni.
„Most komolyan, a szívem azt mondja, vegyünk egy új kabátot, de a laptopom pedig, hogy előbb olvassuk el az új SEO frissítést!” – válaszolta Lara, aki épp egy szabad szemmel is jól látható, piros „CTR” feliratú pólót viselt.
A lányok mindketten a keresőoptimalizálás világában mozogtak, de még mindig nem tudták eldönteni, hogy tényleg szükségük van-e új ruhákra, miközben minden gondolatuk a kulcsszavakra irányult. „Úgy gondolom, hogy jobb helyezést érhetnénk el, ha SEO témában vásárolnánk, nem?" – mondta Lara. Bea nevetve válaszolt: „Lehet, de egy jól megírt meta leírás talán jobban illene a stílusunkhoz!”
SEO a bevásárlóközpontban – mikor találkozik a keresőoptimalizálás és a shopping
Bea elmesélte, hogy napjai legnagyobb részét azzal tölti, hogy kulcsszavakat kutat. „A múlt héten egy új online áruház SEO-ját optimalizáltam, de rájöttem, hogy a vásárlói élmény tényleg mindent elmond a keresőoptimalizálásról. Végül minden kattintás, minden vásárlás az oldalon kulcsszavak megértéséről szól. Ha az oldalon lévő szöveg nem vonzó, akkor esélye sincs, hogy a felhasználó vásároljon – és hát végül is az egész a konverzióról szól, nem?” Lara elgondolkodott. „Ez igaz. A legjobb példa erre, hogy a 'női kabát' kulcsszó 3 másodperces megjelenése mennyire különbséget tehet a keresési rangsorokban.”
„Tudod mit?” – mondta Bea, és elmosolyodott. „Lehet, hogy a legjobb vásárlás, amit ma végzünk, egy jól megírt meta cím lesz!” Lara bólintott. „Pontosan! És ha rákeresünk a legjobb SEO praktikákra, akkor találunk egy listát a legjobb eszközökről. De előbb érdemes átnézni, hogy melyik keyword-re érkezik a legtöbb keresés!”
Vásárlás helyett SEO? Miért ne!
„És te hogy kezeled a linképítést?” – kérdezte Lara, miközben elindultak a keresőoptimalizálási könyvek között, mintha egy jól felépített linkstruktúrát kerestek volna. Bea röhögve válaszolt: „Nos, azt mondanám, hogy az én linképítésem olyan stabil, mint a legjobb vásárlói vélemények! Mindig figyelek arra, hogy releváns oldalakra építsek linkeket, mert hát a Google algoritmusai is imádják az erős, hiteles forrást. Még egy kabátot is jól el tudok képzelni a linkek védelmére!”
„Pontosan. A jó SEO nem más, mint egy jól működő stratégia, ahogy egy vásárló is mindig a legjobb terméket keresi. A keyword hatása az oldalra ugyanolyan fontos, mint egy jól megtervezett shopping lista” – mondta Lara, miközben arról beszélt, hogy a keresőoptimalizálás során figyelni kell a versenytársak kulcsszavakra is. „Tudod, hogy milyen erősen versenyzik a ‘SEO tippek’ kulcsszó?" A legjobb stratégiát az adja, ha nemcsak a keresőt, hanem a versenytársaidat is jól optimalizálod!”
Ahogy elhagyták a bevásárlóközpontot, a lányok megértették, hogy ma egy dolgot biztosan vásároltak: új SEO tudást, amit bárhol, bármikor felhasználhatnak. De azt is tudták, hogy legközelebb talán a kabátok helyett inkább kulcsszavakat vásárolnak a következő "shopping" körúton!