Hogyan pörgesd fel a weboldalad látogatottságát?
Ha már te is tapasztaltad, hogy a látogatók csak úgy özönlenek az oldaladra, mint a méhek a mézre, akkor tudod, mennyire izgalmas érzés, amikor a statisztikáid megugranak, és a profit görbéje felfelé ível. De mi kell ahhoz, hogy ne csak egy egyszeri fellángolás legyen, hanem folyamatos, organikus növekedés, amely stabilan növeli a bevételeidet? Mert ugye nem az a cél, hogy a véletlen látogatók csak egyszer egyszer bekukkantanak, hanem hogy a kíváncsi szemek rendszeresen visszatérjenek, és újra meg újra rátaláljanak a tartalmaidra. Az exponenciális növekedés pedig nem történik csak úgy magától – kell hozzá némi stratégia és egy kis marketing varázslat. Lássuk, hogyan érheted el ezt a bűvös növekedést!
Az első lépés ahhoz, hogy profitot termelj a látogatottságból, az, hogy megértsd a közönségedet, és olyan tartalmat nyújts nekik, amire ráharapnak. Az emberek olyat keresnek, amit érdekesnek, hasznosnak vagy éppen szórakoztatónak találnak. Ezért fontos, hogy tartalmad legyen egyedi, de ne legyen túl nehezen emészthető. Egy kis humort csempészni például mindig jó ötlet – a látogatók könnyebben visszatérnek, ha az élmény nemcsak információval, de egy mosollyal is megajándékozza őket.
A második trükk a keresőoptimalizálás – vagyis az a bűvös három betű, az SEO. Nem kell varázslónak lenned, hogy értsd, miről van szó, elég, ha néhány alapszabályt betartasz. A jó SEO lehetővé teszi, hogy a weboldalad "természetesen" kerüljön az érdeklődők elé, amikor a keresőbe beírják azokat a kulcsszavakat, amelyek az oldaladhoz kapcsolódnak. Így elkerülheted, hogy csak a törzsközönséged látogasson vissza, és helyette új, potenciális vásárlók vagy érdeklődők is rátaláljanak a tartalmadra.
A következő fontos tényező a közösségi média használata. Az emberek szeretnek megosztani dolgokat, és ha a tartalmad kellően izgalmas, vagy esetleg egy-egy jó poénnal megspékelt, könnyen lehet, hogy elkezdik küldözgetni egymásnak. A közösségi média pedig nemcsak a látogatottság növekedéséhez járul hozzá, hanem brandépítési eszközként is kiváló. Minden egyes megosztás új érdeklődőket vonzhat, akik közül egyre többen térnek vissza, és a hűséges közönséged részévé válnak.
Emellett érdemes email marketinggel is erősítened a közönségedet. Persze itt nem a semmitmondó hírlevelekre gondolunk, hanem inkább egyedi, érdekes, időnként humoros tartalmakra, amelyekkel fenntarthatod az érdeklődést és visszacsalogathatod az olvasóidat. Az email marketing lehetővé teszi, hogy közvetlen kapcsolatban maradj a látogatóiddal, és emlékeztesd őket, miért is érdemes visszalátogatni az oldaladra.
Végül, de nem utolsósorban, ne félj a visszajelzésektől! Az emberek sokszor örömmel osztják meg a véleményüket, és ha meghallgatod őket, az segít, hogy tovább fejleszd a weboldalad, és még vonzóbbá tedd. A látogatók érzik, ha törődsz velük, és ha ezt a törődést érezteted is, sokkal szívesebben térnek vissza.
Tehát, ha szeretnéd, hogy a látogatók száma szép ívben növekedjen, nem elég csupán tartalmat gyártani; fontos, hogy ezt úgy tedd, hogy a közönséged is érezze, számít neked. A jó SEO, a megosztásra alkalmas tartalmak, az email marketing és a közvetlen visszajelzések mind hozzájárulnak ahhoz, hogy látogatóid visszatérjenek, és az oldalad ne csak népszerű, de profitot termelő is legyen.