Bitvilág

Bitvilág

A Google diétája: mit egyen a kereső, és mit ne?

2025. november 04. - N.Ferenc

A Google diétája: mit egyen a kereső, és mit ne?

 

119984.jpg

Ha a 21. században vállalkozol, blogolsz vagy csak szeretnéd, hogy a nagyi megtalálja a receptedet a neten, akkor nincs menekvés: előbb-utóbb találkozol a keresőoptimalizálás (vagyis SEO) misztikus világával. Ez az a terület, ahol a kulcsszavak nem feltétlenül a Scrabble győzelmet, hanem a webes túlélést jelentik.

A SEO olyan, mint egy diéta a Google számára. Nem mindegy, mit teszel a tányérjára – ha túl fűszeres (túl sok kulcsszó), megfekszi a gyomrát; ha ízetlen (nincs tartalom), akkor egyszerűen nem kér belőle. A cél az, hogy a keresőmotor boldog legyen, de közben az olvasó se meneküljön el sikítva a weboldaladról.

1. A Google, a válogatós óriásgyerek

Képzeld el, hogy a Google egy válogatós óriásgyerek, aki minden nap több milliárd tál ételt kap – vagyis weboldalt. Van, ami finom, van, ami gyanúsan zöld, és van, amit azonnal a kukába dob. A feladata az, hogy eldöntse: melyik fogás érdemes arra, hogy a „keresési találatok top 3-as menüjébe” kerüljön.

És mivel a Google már-már Michelin-csillagos ízlelőbimbókkal rendelkezik (olvass: algoritmusok), nem lehet csak úgy becsapni. Régen elég volt teleszórni az oldalt kulcsszavakkal, mint a paprikás krumplit pirospaprikával – ma viszont ez már inkább gyomorrontást okoz.

2. Kulcsszavak – a SEO sója és borsa

A kulcsszó az, amit a felhasználó bepötyög a keresőbe. De ha minden mondatod így hangzik: „keresőoptimalizálás a keresőoptimalizálásról keresőoptimalizálóknak, keresőoptimalizált módon”, akkor ne csodálkozz, ha a Google inkább egy jóképű macskás videót ajánl helyetted.

A titok a mértékletességben rejlik. A kulcsszavak olyanok, mint a só: kell belőlük, de ha túlzásba viszed, minden élvezhetetlenné válik. A jó szöveg természetesen tartalmazza őket – mintha csak véletlenül pottyantak volna bele a mondatokba, mint mazsola a kalácsba (amit persze mindig mindenki kiszedeget).

3. Tartalom – a főfogás

Hiába a tökéletes technikai beállítások, ha maga a tartalom ízetlen. A Google is érzi, ha a cikk csak a rangsorolás miatt született, és nem a lelkesedésből. A jó tartalom nemcsak informál, hanem szórakoztat is – akár egy stand-up est a weben.

Egy jó SEO-cikk tehát nemcsak kulcsszavakat tartalmaz, hanem sztorit is, humorral, személyességgel és hasznos infókkal tálalva. Az olvasó nem egy robot, őt nem az érdekli, hogy „hogyan optimalizáljam a weboldalam organikus elérését”, hanem hogy hogyan szerezzek több látogatót.

4. Linképítés – a SEO társasági élete

A linképítés a keresőoptimalizálás társasági része. Ha sok jó hírű weboldal hivatkozik rád, az olyan, mintha a Google számára egyre több ismerős mondaná: „Igen, ez a weboldal megbízható, tényleg jó fej!”
De vigyázz: a hamis barátságokat (értsd: linkfarmokat, kamu oldalakkal való linkcserét) a Google hamar kiszagolja. Ő nem szereti a műmosolyokat.

5. Technikai SEO – a háttérben dolgozó séf

A tartalom és a linkek csak a jéghegy csúcsát jelentik. A háttérben ott a technikai SEO – vagyis az oldal sebessége, mobilbarátsága, biztonsága és felépítése.
Ha a weboldalad lassabb, mint egy csigaverseny, akkor hiába a remek cikkek, az olvasók már a betöltés előtt továbbállnak. A Google pedig nem szereti a türelmetlen látogatókat.

6. SEO és türelem – a lassan fővő pörkölt

A SEO nem gyors recept. Ez nem instant leves, amit három perc alatt elkészíthetsz. Inkább olyan, mint a pörkölt: lassan fő, de annál ízletesebb lesz.
Az eredmények hetek vagy hónapok múlva jönnek, de amikor végre felkerülsz az első oldalra, az olyan érzés, mintha a Google személyesen veregetné meg a vállad: „Ügyes vagy, kis keresőmágus!”

7. És végül: a humor mint titkos fűszer

Bármennyire is technikai sport a SEO, egy kis humor sosem árt. A kereső nem nevet, de az emberek igen – és végső soron nekik írsz. Egy mosolygó olvasó nagyobb kincs, mint egy bonyolult algoritmusnak tetsző mondat.

A keresőoptimalizálás olyan, mint a főzés: kell hozzá türelem, kreativitás, és némi kísérletező kedv. Ha túlzásba viszed az összetevőket, odaég; ha semmit nem teszel bele, ízetlen marad. De ha jól fűszerezed, a Google és az olvasóid is repetát kérnek majd.

És ha valaki legközelebb megkérdezi, mit is jelent pontosan a SEO, csak mondd ezt:
„Olyan ez, mint etetni a Google-t – csak közben nem szabad hagyni, hogy bekapja a kezed is.” 🍴

A bejegyzés trackback címe:

https://bitvilag.blog.hu/api/trackback/id/tr7918985837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása